Het klantgerichte ontwerp van de  F5-serie onderscheidt zich door lage bedrijfskosten. Alle onderhoudsdelen bevinden zich aan een zijde van de motor wat onderhoud uiterst eenvoudig maakt. Deze voordelen worden gecombineerd met uitstekende prestaties: de motoren kunnen worden gebruikt voor de meest veeleisende missies, inclusief bij grotere hellingshoeken van de motor en bij omgevingstemperaturen tot -25 °C.

LAGE BEDRIJFSKOSTEN
GESCHIKT VOOR HOGE HELLINGSHOEKEN
KOUDESTART TOT -25°C
ENKELZIJDIG ONDERHOUD

F34-30kWm

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 3.4
Injection System: ECR
Exhaust system: DOC+DPF
1500 rpm [kWm]: 30

Emission: Stage V

Download brochure

F34-40kWm

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 3.4
Injection System: ECR
Exhaust system: DOC+DPF
1500 rpm [kWm]: 40

Emission: Stage V

Download brochure

F34-60kWm

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 3.4
Injection System: ECR
Exhaust system: DOC+DPF
1500 rpm [kWm]: 60

Emission: Stage V

Download brochure

F36-80kWm

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 3.6
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
1500 rpm [kWm]: 80

Emission: Stage V

Download brochure

F36-100kWm

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 3.6
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
1500 rpm [kWm]: 100

Emission: Stage V

Download brochure

F32 SM1F

Cylinder Arrangement: 4L
Air Feeding: TC
Displacement [liters]: 3.2
Injection System: M
1500 rpm [kWm]: 31.5

Emission: Stage lllA

Download datasheet

Arrangement

L (in line)
V (90° "V" configuration)

Air Handling

TCA (Turbocharged with aftercooler)
TC (Turbocharged)
NA (Naturally Aspirated)

Injection System

M (Mechanical)
ECR (Electronic Common Rail)
EUI (Electronic Unit Injector)
MPI (Multi Point Injection)

Exhaust System

EGR (Exhaust Gas Recirculation)
SCR (Selective Catalytic Reduction)

Key Advantages F5

Kenmerken

Nieuwe 3,6 L cilinderinhoud met 14% hoger vermogen en 20% meer koppel versus fase IV.
Leiderschap koppeldichtheid (+ 15% dan gemiddelde van concurrenten). 424 Nm-uitgang voor 3.4L.

Het laagste EGR-percentage op de markt (<10%).
Geen wijzigingen in motor- en ATS-afmetingen, noch in koelpakket.

De beste onderhoudsintervallen van 600 uur met toegang tot eenzijdige filters.
Onderhoudsvrij HI-eSCR2-systeem.

Voordelen

Hoger vermogen binnen dezelfde motorafmetingen.
Snelle motorreactie voor alle toepassingen, ook onder 56 kW.

20% reductie in ATS- en ureumtankafmetingen voor F36 boven 56 kW.
Dezelfde installatie voor Stage IV en Stage V footprint.

Veilige, gemakkelijke en snelle onderhoudswerkzaamheden.
Lagere bedrijfskosten en maximale uptime van het voertuig.

FPT's Hi-eSCR 2

Om de voordelen van de unieke en ongeslagen HI-eSCR-technologie te behouden, zal FPT Industrial een onderhoudsvrij filterapparaat integreren op zijn SCR-katalysator, waardoor het mogelijk wordt om te voldoen aan aangescherpte limieten voor PM-emissies binnen een compact pakket. De tweede generatie HI-eSCR 2, toepasbaar voor motoren boven 56 kW en onder 560 kW, waar verschillende emissiegrenswaarden van toepassing zijn, behoudt dezelfde nabehandelingsdimensie van de huidige Tier4 Final / Stage IV-toepassingen, zonder herontwerp van de machine of lay-outwijzigingen voor eenvoudiger upgrade naar het volgende emissieniveau. Dankzij geoptimaliseerde verbranding wordt leiderschap op het gebied van prestaties en brandstofefficiëntie bevestigd, terwijl onderhoudsvrije nabehandeling en geen geparkeerde regeneratie zorgen voor lage bedrijfskosten en ongeplande stilstand voorkomen.

voordelen

• Hoge prestaties voor verhoogde voertuigproductiviteit.
• Geen extra complexiteit en slank ontwerp voor eenvoudigere installatie en maximale betrouwbaarheid.
• Lage bedrijfskosten dankzij hoge efficiëntie en lange onderhoudsintervallen.

Bij wijze van voortdurende technische voordelen biedt ons geavanceerde motorengamma onze klanten de beschikking over toonaangevende functies, zoals geminimaliseerde totale eigendomskosten en uitstekende prestaties. De sleutel tot de optimalisatie van de motorefficiëntie is EGR-vrije verbranding op NEF- en Cursor-motorfamilies, samen met hoge cilinderdruk en hoge inspuitdrukken: motoren die de nieuwste generatie Common Rail-systemen gebruiken, hebben een maximale spuitmonddruk tot 2200 bar. Om deze doelen te bereiken, is het ontwerp van het carter en de cilinderkop verbeterd om een ​​grotere structurele stijfheid te garanderen. Een elektronische regeleenheid beheert motorparameters en garandeert een nauwkeurige regeling van het nabehandelingssysteem. Langere onderhoudsinterval in combinatie met een onderhoudsvrije nabehandelingsoplossing verlagen de bedrijfskosten voor eindgebruikers.

Hi-eSCR2.PNG

  1. DEF/AdBlue Supply Module
  2. DEF/AdBlue Dosing Module
  3. Diesel Oxidation Catalyst (DOC) NO → NO2 HC, CO and PM oxidation
  4.  DEF/AdBlue Injection Hydrolysis → NH3+CO2
  5. DEF/AdBlue Mixer
  6. Selective Catalytic Reduction (SCR) NO and NO2 reduction by NH3 to N2 and H2O
  7. Clean Up Catalyst Residual NH3 oxidation

*AdBlue®/DEF = CO(NH2)2 + H20

Legend
PM Particulate Matter
HC Unburnt Hydrocarbons
NOx Nitrogen Oxides
CO Carbon Monoxide
N2 Nitrogen
CO2 Carbon Dioxide
H2O Water 

Hoofd onderdelen

Het hele systeem is uitgerust met een netwerk van geïntegreerde sensoren om temperatuur, druk en NOx-niveaus te regelen. Uitlaatgasstroom afkomstig van de motor komt de DOC binnen, waar NO wordt geoxideerd tot NO2, om de efficiëntieconversie van de SCR-katalysator te maximaliseren. De ECU (Engine Control Unit), het brein achter het HI-eSCR 2-systeem, controleert via geïntegreerd sensornetwerk de hoeveelheid water-ureum-oplossing (DEF / AdBlue) die in de uitlaatpijp moet worden geïnjecteerd. Om de duurzaamheid van de injector te vergroten, wordt de doseermodule gekoeld door de motorkoelvloeistof. Het nabehandelingssysteem van de HI-eSCR 2 past een vulapparaat toe op zijn SCR-katalysator. Tegelijkertijd met het vangen en oxideren van de deeltjesvormige materie, zet de katalysator NOx om in stikstof (N2) en water (H2O) dankzij de chemische reactie van ammoniak (NH3) gegenereerd uit DEF / Adblue. Uiteindelijk elimineert de geïntegreerde CUC de resterende ammoniak (NH3). Het resultaat is een NOx-reductie hoger dan 95% en de PM-niveaus binnen de emissiegrenswaarden van fase V.

Patenten

• Gesloten-lusregeling met eigen algoritmen en speciale sensoren voor nauwkeurige monitoring van de uitlaatgassamenstelling en geoptimaliseerde DEF / AdBlue-doseringsstrategie.
• Thermisch geïsoleerde mixer met hoge turbulentie voor homogene DEF / AdBlue-verdamping en ureumhydrolyse voor een correcte verdeling in de uitlaatgasstroom.
• Geoptimaliseerd thermisch beheer van uitlaatgassen om te zorgen voor naleving van de emissie onder alle werkomstandigheden.
• Alle nabehandelingscomponenten zijn verpakt in een compacte en volledig gesloten structuur en bieden flexibele lay-outopties om de installatie op machines te vereenvoudigen.

FPT StageV ATS-pack solutions G-drive

ATS-pakketten
Ontworpen voor de behoeften van generatorset-klanten.


ONTWERP
Effective Voorgemonteerde, vooraf bekabelde en vooraf gevalideerde oplossing (van 10 componenten tot 1) voor sign-off van lean applicaties en eenvoudige installatie.
• FPT technologische knowhow garandeert de beste productbetrouwbaarheid
• Geen behoefte om een ​​oplossing te ontwerpen betekent tijd- en kostenbesparing voor klanten
• Het is niet nodig nieuwe leveranciers van componenten te zoeken voor inkoopafdelingen
• Geoptimaliseerde productvoorraad dankzij verbeterd magazijnruimtebeheer en complexiteitsreductie

FLEXIBILITEIT
• Mogelijkheid om horizontale of verticale ATS pakket te kiezen om aan de behoeften van elke klant te voldoen

PLUG-AND-PLAY (voorgemonteerde oplossing)
Productieproces zal sneller en met minder stilstand verlopen dankzij:
• Minder componenten om te beheren
• Minder productiestappen en assemblagetijd
• Minder assemblagemachines en -apparatuur
• Minder standaardwaarden in productieproces
• Minder voorraad vanwege lagere niet-conforme producten

Installability
• Eenvoudig te installeren dankzij de rechthoekige vorm, die eenvoudig in de Genset-indeling past
• ATS-pakket is gelijk aan huidige geluiddemper: het installatieproces hoeft niet te worden gewijzigd
• Verminderd risico op leveringsvertraging door verminderde uitvaltijd in installatieproces

In sterk gereguleerde markten heeft de wetgeving een verdere verlaging van de emissiegrenswaarden voor mobiele en primaire stroomtoepassingen ingevoerd. Om aan deze nieuwe emissiegrenswaarden te voldoen en de machineupgrade te vergemakkelijken, presenteert FPT een nieuw, slim installatiepakket: After Treatment System installatie-oplossing (ATS Pack). Het ATS-pakket bevat alle belangrijke nabehandelingscomponenten in één pakket: hoofdkatalysatoren en hun relatieve sensoren zijn opgenomen in een compacte en voorgemonteerde set die geen specifiek ontwerp of installatie van ATS-componenten vereist.
De voorverpakte ATS-oplossing heeft een vooraf gevalideerd ontwerp in termen van vloeistofdynamica, verdeelstuklay-out en de positie van sensoren om het uiteindelijke validatieproces zowel slanker als eenvoudiger te maken. Het ATS-pakket biedt uitstekende installatieflexibiliteit omdat het beschikbaar is als een gebruiksklare ATS-oplossing (horizontale of verticale positie).
Met het ATS-pakket worden alle elektrische signalen en verbindingen beheerd door een enkele kabel voor snelle, betrouwbare en snelle aansluiting op elke motor. Alle productiviteitsvoordelen van FPT Industrial-technologie worden geleverd in een eenvoudig pakket, met hoge prestaties en efficiëntie. De innovatieve FPT After Treatment Technology zorgt voor hoge emissienormen en een onderhoudsvrije oplossing.

Scroll naar boven