FPT Off-road N67 series

Onze NEF-serie verhoogt uw productiviteit.
Meer dan 1,7 miljoen motoren getuigen van de betrouwbaarheid van FPT Industrial sinds 2001. De NEF serie biedt eersteklas vermogen en koppelprestaties, brandstofefficiëntie en betrouwbaarheid. Deze motoren zijn zeer flexibel, met 4 en 6 cilinderconfiguraties en niet-structureel ontwerp.
De nieuwe Stage V NEF-serie maakt een extra sprong in efficiëntie. Zonder verandering in motorgrootte en lay-out.
Onze innovatieve ontwerpen in cilinderkop, zuigers en turbocompressoren verhogen de prestaties tot de beste motor in zijn vermogensklasse.

GEOPTIMALISEERDE VERBRANDING VOOR EFFICIËNTE UITSTOOT
ONDERHOUDSVRIJE NABEHANDELING SYSTEEM
COMPACTE INSTALLATIE ZONDER EGR.
TOT 600 UUR OLIE SERVICE INTERVALS

N67-129kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
2200 rpm [kW]: 129

Emission: Stage V

Download brochure

N67-151kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
2200 rpm [kW]: 151

Emission: Stage V

Download brochure

N67-191kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
2200 rpm [kW]: 191

Emission: Stage V

Download brochure

N67-212kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: ECR
Exhaust system: Hi-eSCR2
2200 rpm [kW]: 212

Emission: Stage V

Download brochure

N67-129kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA I-EGR
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: M
2200 rpm [kW]: 129

Emission: Stage IIIA

Download datasheet

N67-175kW

Cylinder Arrangement: 6L
Air Feeding: TCA I-EGR
Displacement [liters]: 6.7
Injection System: ECR
2200 rpm [kW]: 175

Emission: Stage IIIA

Download datasheet

Arrangement

L (in line)
V (90° "V" configuration)

Air Handling

TCA (Turbocharged with aftercooler)
TC (Turbocharged)
NA (Naturally Aspirated)

Injection System

M (Mechanical)
ECR (Electronic Common Rail)
EUI (Electronic Unit Injector)
MPI (Multi Point Injection)

Exhaust System

EGR (Exhaust Gas Recirculation)
SCR (Selective Catalytic Reduction)

Key Advantages NEF

Kenmerken

Beste vermogen en koppeldichtheid: tot + 15% ten opzichte van concurrenten.

Nieuwe filters met hoge capaciteit en verstoppingssensor.
Onderhoudsvrije ATS.
Geen stilstand bij regeneratie.
Nieuw zuigerverenontwerp & geavanceerd bewerkingsproces.

Slank ontwerp zonder EGR en eentraps turboladeroplossing.

Geen wijzigingen in koelpakket vereist.

Voordelen

Prestaties verbeteren met dezelfde motorinhoud en geen layoutwijzigingen.
Gemaximaliseerd vermogen, koppel en reactiesnelheid.

Service-interval tot 1200 uur.
Lage bedrijfskosten gedurende de levenscyclus.
2 jaren volledige garantie vanaf Stage V.

Garandeert robuustheid en duurzaamheid.
Bewezen betrouwbaarheid.

Unieke oplossing voor verschillende emissiefasen (StageIIIA tot StageV).

FPT's Stage V Solution

• Hoge productiviteit
• Lagere bedrijfskosten
• Onderhoudsvrij ATS systeem
• Verbeterde betrouwbaarheid
• Maximale uptime

Hoge performantie
Beste vermogen en koppeldichtheid in zijn klasse.
Uptime van de machine: apparatuur hoeft niet te worden gestopt voor geparkeerde regeneratie.

Lage bedrijfskosten
Beste vloeistofverbruik in zijn klasse.
Onderhoudsvrij nabehandelingssysteem: geen vervangingskosten gedurende de levenscyclus.

Makkelijk te gebruiken
Langere onderhoudsintervallen, het is niet nodig om de apparatuur tijdens bedrijf te stoppen voor geparkeerde regeneratie

Technologische uitmuntendheid en productinnovatie vormen de kern van de missie van FPT Industrial.
FPT heeft de R&D-activiteiten gericht om de innovatieleider te worden op het gebied van industriële aandrijflijnen en  van de meest geavanceerde oplossingen met een lage ecologische voetafdruk.
Naleving van emissienormen heeft minimale impact op de voertuigarchitectuur. HI-eSCR is een baanbrekende technologie met enorme prestaties en efficiencyvoordelen. Dit FPT-patent haalt het beste uit een 25-jarige ervaring van 1 miljoen eenheden. Om te voldoen aan toekomstige Stage V-normen, bouwt de tweede generatie HI-eSCR2 concurrentievoordelen op, waaronder de beste prestaties in zijn klasse en lage bedrijfskosten.

Tijdens het verbrandingsproces wordt de chemische energie van de brandstof omgezet in mechanische energie. Vanwege de chemie van verbranding worden verschillende verontreinigende stoffen geproduceerd, waarvan de meest schadelijke stikstofoxiden (NOx) en fijn stof (PM) zijn. Sinds 2011, toen Tier4 Interim / Stage IIIB van kracht werd, zijn er veel inspanningen gedaan om dergelijke verontreinigende stoffen te verminderen die schadelijk zijn voor het milieu. Tier4 Final / Stage IV-regelgeving, geïntroduceerd in 2014, impliceerde een verdere significante reductie van NOx (-80% versus Tier4 Interim / Stage IIIB-niveaus) terwijl PM niet werd beïnvloed door verdere reducties. Fase V, een nieuwe regelgevingsstap, is vanaf 2019/2020 in Europa geïntroduceerd, afhankelijk van het motorvermogen, waardoor de limieten voor PM-emissies verder worden aangescherpt: de toegelaten PM-hoeveelheid zijn met 40% verlaagd in vergelijking met fase IV en een nieuw limiet is ingevoerd met betrekking tot het aantal uitgestoten deeltjes (deeltjesaantallimiet, PN). Bovendien omvat de Stage V-regeling vermogensbereiken die momenteel lichter of helemaal geen wetgeving in Europa zijn (vermogensbereiken lager dan 37 kW of hoger dan 560 kW).

FPT's Hi-eSCR 2

Om de voordelen van de unieke en ongeslagen HI-eSCR-technologie te behouden, heeft FPT Industrial een onderhoudsvrij filterapparaat geïntegreerd op zijn SCR-katalysator, waardoor de motor voldoet aan de aangescherpte limieten voor PM-emissies binnen een compact pakket voor StageV. De tweede generatie HI-eSCR 2, toepasbaar voor motoren boven 56 kW en onder 560 kW, waar verschillende emissiegrenswaarden van toepassing zijn, behoudt dezelfde nabehandelingsdimensie van de huidige Tier4 Final / Stage IV-toepassingen, zonder herontwerp van de machine of lay-outwijzigingen voor eenvoudiger upgrade naar het volgende emissieniveau. Dankzij geoptimaliseerde verbranding wordt leiderschap op het gebied van prestaties en brandstofefficiëntie bevestigd, terwijl onderhoudsvrije nabehandeling en geen noodzakelijke stilstand bij regeneratie zorgen voor minimale bedrijfskosten.

voordelen

• Hoge prestaties voor verhoogde voertuigproductiviteit.
• Geen extra complexiteit en slank ontwerp voor eenvoudigere installatie en maximale betrouwbaarheid.
• Lage bedrijfskosten dankzij hoge efficiëntie en lange onderhoudsintervallen.

Bij wijze van voortdurende technische voordelen biedt ons geavanceerde motorengamma onze klanten de beschikking over toonaangevende functies, zoals geminimaliseerde totale eigendomskosten, uitstekende prestaties en betrouwbaarheid. De sleutel tot de optimalisatie van de motorefficiëntie is EGR-vrije verbranding op NEF- en Cursor-motorfamilies, samen met hoge cilinderdruk en hoge inspuitdrukken: motoren die de nieuwste generatie Common Rail-systemen gebruiken, hebben een maximale druk tot 2200 bar. Om deze doelen te bereiken, is het ontwerp van het carter en de cilinderkop verbeterd om een ​​grotere structurele stijfheid te garanderen. Een elektronische regeleenheid beheert motorparameters en garandeert een nauwkeurige regeling van het nabehandelingssysteem. Langer onderhoudsinterval en garantie termijn in combinatie met een onderhoudsvrije nabehandelingsoplossing verlagen de bedrijfskosten en zekerheid voor eindgebruikers.

Hi-eSCR2.PNG

  1. DEF/AdBlue Supply Module
  2. DEF/AdBlue Dosing Module
  3. Diesel Oxidation Catalyst (DOC) NO → NO2 HC, CO and PM oxidation
  4.  DEF/AdBlue Injection Hydrolysis → NH3+CO2
  5. DEF/AdBlue Mixer
  6. Selective Catalytic Reduction (SCR) NO and NO2 reduction by NH3 to N2 and H2O
  7. Clean Up Catalyst Residual NH3 oxidation

*AdBlue®/DEF = CO(NH2)2 + H20

Legend
PM Particulate Matter
HC Unburnt Hydrocarbons
NOx Nitrogen Oxides
CO Carbon Monoxide
N2 Nitrogen
CO2 Carbon Dioxide
H2O Water 

Hoofd onderdelen

Het hele systeem is uitgerust met een netwerk van geïntegreerde sensoren om temperatuur, druk en NOx-niveaus te regelen. Uitlaatgasstroom afkomstig van de motor komt de DOC binnen, waar NO wordt geoxideerd tot NO2, om de efficiëntieconversie van de SCR-katalysator te maximaliseren. De ECU (Engine Control Unit), het brein achter het HI-eSCR 2-systeem, controleert via het geïntegreerde sensornetwerk de hoeveelheid water-ureum-oplossing (DEF / AdBlue) die in de uitlaatpijp moet worden geïnjecteerd. Om de duurzaamheid van de injector te vergroten, wordt de doseermodule gekoeld door de motorkoelvloeistof. Het nabehandelingssysteem van de HI-eSCR 2 past een vulapparaat toe op zijn SCR-katalysator. Tegelijkertijd met het vangen en oxideren van de deeltjesvormige materie, zet de katalysator NOx om in stikstof (N2) en water (H2O) dankzij de chemische reactie van ammoniak (NH3) Adblue. Uiteindelijk elimineert de geïntegreerde CUC de resterende ammoniak (NH3). Het resultaat is een NOx-reductie boven de 95% en de PM-niveaus binnen de emissiegrenswaarden van Stage V.

NEF Productivity leader

Ontwikkeld om te voldoen aan de meest veeleisende productiviteitsvereisten voor bouw- en industriële toepassingen, markeert de NEF-serie sinds 2001 FPT Industrial technologische uitmuntendheid met meer dan 1,7 miljoen geproduceerde motoren. Met de beste vermogens- en koppelprestaties in zijn klasse, brandstofefficiëntie en betrouwbaarheid, onderscheidt de NEF-serie zich door zijn flexibiliteit, beschikbaar in 4 (N45) en 6 (N67) cilinders, met niet-structureel en structureel ontwerp.

In zijn voortdurende streven om toonaangevende producten en verbeterde oplossingen te leveren, introduceert FPT Industrial de nieuwe Stage V NEF-serie die een verdere stap zet naar een hogere productiviteit. Met behoud van dezelfde motorafmetingen en lay-out van eerdere versies. De cilinderkop, zuigers en turbo's zijn verbeterd voor hogere prestaties: tot 150 kW op N45 (+ 15%) en tot 260 kW op N67 (+ 13%) voor de beste prestaties in zijn klasse. Nieuwe filters met verhoogde capaciteit en verstoppingssensor kunnen tot 1200 uur onderhoudsinterval, de langste op de markt en tweemaal het vorige interval. Deze nieuwe functie komt samen met het innovatieve HI-eSCR2 nabehandelingssysteem, dat voldoet aan de Stage V homologatie met een onderhoudsvrij ATS.

Bewezen en verder verbeterde EGR-vrije verbranding garandeert de brandstofefficiëntie van de NEF-serie, samen met aanvullende verbeteringen in vloeistofverbruik, gebruikmakend van verminderde wrijvingen voor toonaangevende efficiëntie in vergelijking met concurrenten die EGR en DPF gebruiken.

Lean design zonder EGR en eentraps turbolader, beschikbaar als vaste of variabele geometrie, is een duurzame oplossing die maximale betrouwbaarheid garandeert. Dankzij de dimensieneutrale benadering van HI-eSCR2 biedt de Stage V-oplossing een onveranderde verpakking en dezelfde koelbehoefte in vergelijking met Stage IV.

Scroll naar boven